Jak si užít menstruaci

Tipy pro menstruující ženy a průvodce k ženskému zdraví, aneb Jak si užít menstruaci a nepromarnit její dary:
autorka Lara Owen, komentáře a překlad Katka Kramolišová

* Buďte uvnitř a nechte krev téct ven. (Tampóny zastavují očistnou sílu menstruace: jak na úrovni tělesné, tak energetické)

* Důvěřujte moudrosti svého cyklického těla. Respektujte ho a ctěte ho. Následujte to, co chce vaše tělo dělat.
(Bohatě se vám za to odmění, nejen tím, že se postupně zbavíte menstruačních bolestí, ale také budete mít v následujícím cyklu mnohem víc energie, první tři dny menstruace strávené odpočinkem vydají za týden dovolené a naopak první tři dny menstruace strávené usilovnou prací mají za následek vyčerpání, podrážděnost a postupně i zdravotní problémy ženských orgánů).

* Představte si své lůno jako otevírající se květinu, plnou růžového světla, která posílá svou vyživující a očistnou energii do světa. (Osobně si představuju spíš proud červené energie která odchází do země, myslím že každá si můžeme stvořit takovou představu, která nám dělá dobře)

* Dovolte krásné krvi ať teče na zemi.
(Indiánky menstruovaly do země, braly svou krev jako dar matce zemi a způsob, jak se s ní propojit, jak pro celý svůj kmen vytvářet spojení s místem, kde žili).

10576 290396144435578 1857594731 n

* Zabývejte se jemným klidným cvičením na klidných místech. Naslouchejte proudící vodě.
(Osobně mi dělá moc dobře pobyt v přírodě: sedět, nebo ležet na zemi, když počasí dovolí je úžasné, žena se zcela přirozené v této době propojuje se zemí. Jako pohyb jsou skvélé pomalé orientální tance, nebo lunární jóga)

* Dívejte se pomalu, pohybujte se pomalu, otáčejte hlavou jemně.
(Vnímejte, jaký pohyb vám dělá dobře a jaký ne, vnímejte své tělo a následujte ho.)

* Pohlaďte se, dovolte svým pohybům být jemné a klidné. (Buďte na sebe hodná.)

* Mluvte s jemností.
(to se vám podaří jen když si dovolíte odpočívat, pokud budete ve stresu, menstruační čarodějnice se pravděpodobně projeví :-))

* Jezte jednoduchá jídla : zeleninu, polévky, obilí (nepijte mléko, které není v bio kvalitě, obsahuje různé látky - např. hormony - které zhoršují menstruační bolesti.)

* Pijte čistou vodu a užívejte si její chuť. (Mně dělá dobře také červené víno a menstruační čaj: řebříček, kontryhel, kopřiva, hluchavka)

* Jděte hluboko do svého nitra a dovolte jakýmkoliv vnitřním mrakům, aby byly viděny a mohly odplynout
(menstruační rozjímání je nejlepší terapie a je zadarmo :-) v tomto období jsme otevřené pro hlubší vhledy a pochopení)

* Buďte vnímavé k informacím pro nadcházející měsíc.
(V tomto období je naše intuice a vnitřní moudrost nejsilnější, nepropásněte to, mně obvykle přicházejí nejlepší nápady a nejhlubší sny, je to období velké tvořivosti, která jde z hloubky)

* Relaxujte, buďte jemné, zpomalte.
(Zpomalte, opravdu! Vím že to v našem tryskosvětě není snadné, ale my ženy to opravdu potřebujeme. Užijte si menstruaci jako čas pro sebe, čas obnovy a péče o svoje ženství, čas napojení se na nejhlubší inspiraci, čas rozjímání, čas propojení s tím, co je vyšší. Indiánky pokládaly čas menstruace za posvátný, odcházely do měsíční chýše, kde se modlily za svůj kmen a čekaly na věštecké sny, které by mohly prospět celému kmeni. Pokud i vy začnete ctít posvátný čas menstruace, přinese vám to do života mnoho dobrého: energii, inspiraci, tělesnou i duchovní obrodu, úctu ke svému ženství,...)

Lara Owen, "Honoring Menstruation: A Time of Self Renewal"

překlad a komentáře v závorce Katka Kramolišová
Photo: Alice Lidel
www.sweetearthwisdom.com